Ett sorgebesked

Det är med stor sorg jag måste meddela att en kär vän och partikamrat har lämnat oss efter en tids sjukdom. Karl-Erik Persson var en av Ljusnarsbergs största politiker med 13 år i Riksdagen och under flera år också vår röst i radio. Han var aktiv i det längsta och han var ett stort stöd och en mentor som alltid ställde upp för sina partikamrater.

Sista dagen i valstugan 2014. Från vänster Karl-Erik Persson, Sune Karlsson, Inga-Lill Olsson och Eva Renberg. foto Ulla Diedrichsen

Det är en ära att ha fått känna dig Karl-Erik och vi glömmer dig aldrig.
Vila i frid käre vän, för oss andra går kampen vidare

9 kommentarer till Ett sorgebesked

• Vi är många som kommer sakna Karl-Erik, en stor man på många sätt med ett lugnt och förtroendeingivande förhållningssätt mot sin omgivning. Vila i frid !

• En färgstark röst som inte längre hörs. Trist och sorgligt. Men så är livet. Vi är många som kommer att minnas denna engagerade människa.

• En fin, klok, erfaren, rolig, varm medmänniska har lämnat oss. Vi är dig oändligt tacksam för allt du gjort för oss, för Vänsterpartiet och för samhället. Älskade Karl-Erik, du fattas oss

• Vila i frid Karl-Erik du kommer att fattas oss!

• Ett sorgligt besked! Karl-Erik var en varm, vänlig person med mycket humor och ett härligt skratt. Han lämnar ett ljust minne.

• Sorgligt besked.

• Du kommer fattas oss

• Mitt första Karl – Erik möte var en dag i slutet 1977 eller början av -78.
    Jag stod där på verkstadsgolvet och hörde några högröstade individer som var på väg in i min avdelning av verkstaden.
    Rätt som det var for svängdörrarna upp, in kommer tre manspersoner likt den Italienska maffian. Mannen i mitten log från öra till öra, hade ett hest otroligt bullrande skratt.
    Jag blev presenterad som den nya hydraulexperten, vilket var en stor överdrift.
    Mannen med det bullriga skrattet blev presentersd som gästarbetare, han skulle vara några månader i Zinkgruvan.
    Där började vår vänskap, en vänskap som idag har fått ett slut. Ett slut som inte kan ersättas.
    Vila frid min bullriga gruvarbetar kompis.

• Så många varma, glada minnen…det härliga skrattet, har det verkligen tystnat? Så svårt att fatta att Karl- Erik inte längre finns hos oss.